۵ غذای پرکربوهیدرات مضر

  • توسط امیر صادق زاده
  • ۲ سال پیش
  • ۳۳۰
  • ۰
5 غذای پرکربوهیدرات مضر

۵ غذای پرکربوهیدرات مضر

کربوهیدرات ها نقش اساسی در رشت عضلات و بدن دارند و سیستم ایمنی را تقویت می نمایند که تقریبا در همه موجودات زنده می توان آنها را یافت.

در واقع کربوهیدرات ها دسته گسترده ای از نشاسته ها ، فیبر و قندها می باشند.که در تمام رژیم های غذایی متعادل وجود دارند.

در واقع ما باید مقدار قندهای آزاد را کاهش دهیم و از غذاهای پر کربوهیدرات با نشاسته وفیبر بالا استفاده نماییم.

در این مقاله قصد داریم ۵ غذای پر کربوهیدرات مضر را که باید در رژیم غذایی کمتر استفاده شوند را معرفی نماییم.

شیرینی

در واقع شیرینی هایی که به هرنوعی پخته می شوند از لحاظ ارزش غذایی حاوی قند بالا و پروتئین پایین می باشند که موجب چربی اشباع در بدن و افزایش کلسترول بد می شوند وهمچنین سبب انسداد در عروق قلبی و نقاط دیگر بدن می شوند.

چیپس سیب زمینی

یکی دیگر از غذاهایی که افراد تمایل بسیاری برای مصرف آنها دارند چیپس سیب زمینی می باشد  و غافل از اینکه بدن پس از تغذیه چیپس سیب زمینی هیج فیبر و پروتئینی دریافت نمی کند و این ماده حاوی مقادیر زیادی سدیم می باشد.

نان های سفید

از دیگر محصولاتی که در رژیم غذایی باید کمتر از آنها مصرف شود نان سفید می باشد که در هر ۱۰۰ گرم نان سفید تقریبا  8 درصد پروتئین و ۲۰ درصد سدیم وجود دارد.البته نان سفید بیشتر برای بهره گیری از ویتامین B2 می باشد که التهابات بدن مانندخشکی چشم و پوست جلو گیری می کند استفاده می شود.

نوشیدنی های گازدار (نوشابه)

یکی دیگر از محصولات غذایی که از مصرف آن جدا باید خوداری شود نوشابه ها می باشد در واقع یک قوطی نوشابه حاوی ۸ قاشق غذاخوری شکر می باشد که این برای هر فردی بسیار مضر می باشد.تصور مصرف ۸ قاشق شکر در روز برای هر فرد عادی نیز بسیار دور از ذهن می باشد چه بسا ورزشکارن بخواهند آن را مصرف نمایند.

شکلات (آبنبات)

یکی دیگر از مواد غذایی که باید در مصرف آن دقت نماییم شکلات ها می باشند که ارزش غذایی پایین و حاوی مقدار زیادی قند می باشند.در واقع هیچ پروتئین و ویتامینی در این ماده غذای وجود ندارد تا شاید بتوان کمی به آن فکر کرد و واقعا باید از مصرف آن اجتناب نماییم.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *