۵ روش تقویت تستسترون به طور طبیعی

  • توسط امیر صادق زاده
  • ۱ سال پیش
  • ۷۸۰
  • ۰
5 روش تقویت تستسترون به طور طبیعی

۵ روش تقویت تستسترون به طور طبیعی

هرمون تستسترون به صورت طبیعی در بدن تولید می شود و این هرمون مردانه می تواند در تسریع تناسب اندام شما بسیار موثر باشد.این هرمون در تقویت ماهیچه ها ، کمک به بدن در سوزاندن چربی ، افزایش خلق و خوی مثبت ، انرژی ، خواب و میل جنس موثر می باشد.برای تقویت این هرمون موثر روش های مختلفی وجود دارد.در این مقاله قصد داریم ۵ روش تقویت تستسترون به طور طبیعی ارائه دهیم.

با افزایش سن بدن بصورت طبیعی شروع به کاهش ترشح هورمون تستسترون می نماید و این کمبود ترشح تاثیر منفی بر بدن خواهد گذاشت و در این بین اختلال در عملکرد جنسی ، کاهش توده عضلانی و ضعف بدنی را در پی خواهد داشت.

کاهش سطح ترشح تستسترون فقط در مردان اتفاق نمی افتد بلکه در زنان پس از میان سالی این کاهش را شاهد خواهیم بود.در این میان با کاهش سطح تستسترون در خانم ها افزایش چربی را مشاهده خواهیم کرد و افزایش چربی باعث کاهش حجم عضلات خواهد شد.روش های تقویت تتسترون به صور طبیعی علاوه بر آقایان برای خانم ها نیز موثر می باشد و می توان برای تمامی افراد این مقاله را توصیه نمود.

شنبلیله

شنبلیله گیاهی است که در مناطق هند و عربی یافت می شود. این ماده به دلیل اثرات تقویت کننده میل جنسی شناخته شده است و توانایی تقویت تستوسترون را به میزان قابل توجهی دارد. به نظر می رسد این مورد حتی وقتی شنبلیله در دوزهای کوچک مصرف می شود – همانطور که در این مطالعه تأیید شد .شنبلیله سرشار از منیزیم ، روی و سلنیوم است ، بنابراین این تضمین می کند که گلوبولین اتصال دهنده هورمون جنسی (SHBG) مهار شود. در واقع ، این بدان معنی است که سطح تستوسترون آزاد شما افزایش می یابد.

زغال اخته

اسید آسپرتیک  (DAA )

اسید آسپارتیک ، که با عنوان DAA شناخته می شود ، یک اسید آمینه مهم است که تستوسترون را در بدن تنظیم می کند ، همچنین به تولید هورمون رشد و عضله سازی نیز کمک شایانی می نماید.نقش  DAA تقویت بخش هایی از مغز است که تنظیم هورمون ها را تنظیم می کند. این امر به خصوص برای هورمون لوتئین کننده انجام می شود ، که در اصل به بیضه های شما می گوید تستوسترون بیشتری تولید کنند. زغال اخته سرشار از DAA می باشد.

ویتامین D  

ویتامین D توانایی پشتیبانی از هورمونهای مردانه را دارد ، بنابراین نباید از این ماده موثر قافل شد. این ماده مغذی است که توسط بدن از پرتوهای اشعه ماوراء بنفش خورشید تولید می شود. با این حال ، مسئله اصلی این است که بسیاری از مردم به اندازه کافی ویتامین D را دریافت نمی کنند.

مطالعات زیادی در مورد رابطه بین ویتامین D و سطح تستوسترون انجام شده است. که در مجله های علوم پزشکی در ورزش منتشر شده است و نشان دهنده مزایای مصرف ویتامین D می باشد و در بسیاری از این مقالات دوز بهینه بین ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ IU برای رشد عضلات و افزایش عملکرد ورزشی نوشته شده است.

روی

یک روش مطمئن برای بالا بردن سطح تستوسترون با روی است. به عنوان یک ماده معدنی اساسی ، روی در واقع سطح هورمون لوتئین بدن را افزایش می دهد. به نوبه خود ، این منجر به افزایش تستوسترون در جریان خون شما می شود. مطمئناً کمبود روی تأثیر منفی بر روی بدن دارد. بنابراین ، مهم است که اطمینان حاصل کنید که مقدار کافی از آن را در رژیم غذایی خود دریافت می کنید.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *