چگونه لاغر شویم

  • توسط امیر صادق زاده
  • ۱ سال پیش
  • ۳۸۵
  • ۰
چگونه لاغر شویم

چگونه لاغر شویم

در حال حاضر دغدغه بسیاری اضافه وزن می باشد ودر عین حال انسانها ذاتا تمایل به افزایش فعالیت بدنی نداشته و بهترین روش را در تغذیه مناسب می توان پیش گرفت.در این مقاله قصد داریم چگونه لاغر شویم را از بعد تغذیه برای شما بررسی وراهکارهای مناسبی را برای شما پیشنهاد دهیم که شاید بتوانیم سهمی در سلامت بدن شما داشته باشیم.

در مبحث چگونه لاغر شویم می توان مطالب بسیاری در سایت ها و کتب مختلف یافت اما مسئله بسیار مهم این است که روشهای لاغری برای تمامی افراد یکسان نمی باشد و افراد نمی توانند تمام مسائل را در یک کتب یا یک مقاله خاص به علت ژنتیک متفاوت ، نوع تغذیه و عوامل مختلف بصورت یکجا بدست آورند.آنچه برای یک فرد مفید است نسبت به شرایط بدنی شاید برای شما مفید نباشد.پس هیچ مقاله ای نمی تواند برای شما نتیجه ۱۰۰ درصدی به ارمغان بیاورد.

ما قصد داریم درمقاله چگونه لاغرشویم به چهار استراتژی محبوب کاهش وزن بپردازیم.

چهار استراتژی محبوب کاهش وزن

کاهش کالری  

بسیاری از متخصصان بر این باورند که با یک معادله ساده می توانید به راحتی وزن خود را کاهش دهید.اگر کالری دریافتی شما از مقداری که در روز می سوزانید کمتر باشد لاغر می شوید.حال این سوال پیش می آید که چرا کاهش وزن سخت است.

وقتی شما دریافت کالری بدن خود را کاهش می دهید این عملیات در هفته های اولیه بسیار خوب عمل می کند و می توانید کاهش وزن خود را به خوبی مشاهده نمایید اما پس از مدتی این روند با اینکه شما کالری بیشتری دریافت نمی کنید کند و یا کاملا متوقف می شود.در این شرایط بدن با هوشمندی تغیر می کند و متابولیسم را کند می نماید در این صورت است که روش دیگری را برای کاهش وزن باید ایجاد نمود.  

کم کردن مصرف کربوهیدرات ها

هنگامی که شما وعده غذایی را مصرف می نمایید کربوهیدرات ها موجود در غذا به عنوان گلوکز وارد خون می شود.این عمل برای کنترل سطح قند خون ایجاد می شود و بدن قبل سوختن چربی ناشی از یک وعده غذایی گلوکز را می سوزاند.اگر یک وعده غذایی سرشار از کربوهیدرات ها مانند (ماکارونی ، برنج ، نان یا سیب زمینی سرخ کرده ) مصرف می کنید.بدن شما انسولین را برای هجوم گسترده گلوکز آزاد می کند.در این شرایط اولویت بدن سوختن قند خون می باشد و چربی ها دست نخورده باقی می ماند و اضافه وزن موجب درخواست بیشتر بدن برای تغذیه و استفاده از کربوهیدرات ها می شود و به همین علت شما دچار چاقی خواهید شد.در دوین مرحله از چگونه لاغر شویم حتما در رژیم غذایی خود کاهش کربوهیدرات ها را داشته باشید.

کم کردن مصرف چربی ها

کم کردن مصرف چربی ها یکی دیکر از روش های چگونه لاغر شویم می باشد

شاید بسیاری از ما این مطلب را شنیده ایم که همه چربی ها بد نیستند.اما در اینجا سوال برای ما پیش خواهد آمد که کدام چربی ها بد و کدام خوب هستند.در اینجا می توانید به مقاله چربی ها مراجعه نمایید و راجب چربیهای خوب و بد بیشتر بدانید.

چربی ها در مجموع به دو دسته تقسیم می شوند (چربی های اشباع که به آنها چربی های بد گفته می شود و چربی های غیر اشباع  که به آنها چربی های خوب گفته می شود)

یک رژیم کم چرب حاوی چربی های غیر اشباع در رژیم غذایی می تواند به کاهش وزن ما کمک شایانی نماید و استفاده از چربی های بد موجب افزایش وزن بدن می گردد.

رژیم مدیترانه ای را دنبال کنید

رژیم مدیترانه ای بر خوردن چربی ها و کربوهیدرات های خوب به همراه مقادیر زیادی میوه و سبزیجات تازه ، آجیل ، ماهی و روغن زیتون تأکید دارد و کاهش گوشت و پنیر و افزایش فعالیت های بدنی از مهمترین فاکتورهای رژیم مدیترانه ای می باشد..

نکات مهم در کاهش وزن

مهمترین نکته در کاهش وزن ایجاد انگیزه می باشد هرچه فرد از نظر روانی برای کاهش وزن آماده شود می تواند موفقیت بیشتری کسب نماید.

ما در مبحث کاهش وزن اعتقادی به قطع کامل یک منبع غذایی نداریم اما چیزی که بسیار حائز اهمیت است کاهش مصرف یک منبع غذایی می تواند تعادل خوبی در بدن ایجاد نماید و به کاهش وزن کمک شایانی نماید.

بسیاری از ما همیشه برای برطرف کردن گرسنگی غذا نمی خوریم این غذا خوردن می تواند برای آسایش یا از میان بردن استرس هم استفاده شود پس باید کاملا آگاه باشید که در هنگام استفاده از رژیم غذایی به این نکته مهم توجه و آن را فراموش ننماییم.

استرس خود را کنترل کنید و روش هایی برای از بین بردن آن برای خود ایجاد نمایید .استرس یکی از مهمترین عوامل چاقی می باشد.

تلاش کنید به آرامی غذا بخورید.خوردن آرام غذا به هضم بهتر غذا کمک می کند.

منبع : www.helpguide.org

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *