پرس سرشانه دمبل

  • توسط امیر صادق زاده
  • ۸ ماه پیش
  • ۰
پرس سرشانه دمبل

پرس سرشانه دمبل

یکی از حرکات بسیار مفید برای تقویت سرشانه در کنار سرشانه هالتر پرس از جلو می توان به حرکت پرس سرشانه دمبل اشاره کرد.این حرکت توسط دو دمبل به حالت ایستاده و نشسته انجام می شود.البته حرکت نشسته به علت تثبیت کمر با استقبال بیشتری از طرف ورزشکاران مواجه می شود ولی به هر حال می توان آن را به صورت ایستاده نیز انجام داد.

اجرای حرکت پرس سرشانه دمبل

در باشگاه ها ی امروزی میزهای مخصوص این حرکت  طراحی شده است که موجب تثبیت کمر و فشار تمرکزتر به  سرشانه می شود ، می توانید از این میزها استفاده نمایید و یا در صورت عدم دسترسی به این میزها می توانید از یک نیمکت استفاده نمایید پس از نشستن بر روی نیمکت دمبل ها را تا سطح سرشانه بالا می آوریم به صورتی که کف دست ها رو به جلو باشد سپس دستها را در یک راستا و به صورت عمودی به بالای سرمی بریم تا موقعی که آرنجها تقریبا صاف شود و همینطور دمبل ها را در همان جهت تا لمس کردن شانه هایتان پایین می آوریم.

نکته مهم در این حرکت صاف نگه داشتن کمر برای جلوگیری از آسیب می باشد در انجام این حرکت سعی کنید که کمر را صاف و سر رو به جلو و دمبل ها را به آرامی بالا و پایین ببرید.

فواید حرکت پرس سرشانه دمبل

از فواید حرکت پرس سرشانه دمبل میتوان به تقویت تمام قسمت های دلتویئد اشاره کرد که بسیار مفید و موثر در رشد عضلات سرشانه خواهد بود. عضله هدف در این حرکت دلتوئید قدامی می باشد اما می توان کفت که در رشد دلتوئید میانی و عضله ذوذنقه ای پشتی و سینه ای بزرگ و سه سر بازویی بی تاثیر نخواهد بود.

از دیگر فواید پرس سرشانه دمبل می توان به تشخیص  عدم تعادل سرشانه ها اشاره نمود و به موجب این حرکت به تقویت آنها پرداخت.درحرکت پرس سرشانه دمبل به علت اینکه هر یک از دستان به تنهایی دمبل ها را حرکت می دهند و از دست دیگر کمک نمی گیرند موجب تقویت سرشانه ضعیف تر و رسیدن آن به سطح سرشانه قوی تر می شود.

نکات ایمنی حرکت پرس سرشانه دمبل

اگر آسیب دیدگی شانه ، گردن یا کمر دارید ، با پزشک یا فیزیوتراپ خود صحبت کنید تا دریابید که این تمرین مناسب است یا خیر. هنگام انجام این تمرین ممکن است به شانه های شما آسیب وارد شود ، به خصوص اگر از وزنه های سنگین یا تکنیک ضعیف استفاده می کنید. اگر در حین ورزش احساس درد دارید ، به آرامی وزنه ها را پایین بیاورید و تمرین را تمام کنید.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *