وزنه سنگین بزنم یا سبک

  • توسط امیر صادق زاده
  • ۹ ماه پیش
  • ۷۸۶
  • ۰
وزنه سنگین بزنم یا سبک

وزنه سنگین بزنم یا سبک

بسیاری از متخصصین ورزشی بر این باور هستند که تمرین با وزنه های سنگین و با تکرار کوتاه در هر  ست رشد عضلانی سریعتری برای ورزشکار در پی دارد و برخی دیگر بر این باورند که تمرین با وزنه های سبک با تعداد تکرار بالا در هر ست موجب رشد عضلانی بهتری خواهد شد.

عضلات

فیبر عضلانی کلیه افراد به دو دسته تقسیم می شوند.
عضلات تند انقباض
عضلات کند انقباض

ما در این مقاله قصد داریم کوتاه به عضلات بدن بپردازیم تا درک بهتری برای تعیین حجم وزنه داشته باشیم.در مجموع عضلات تند انقباض همانطور که از نامش پیداست برای ورزش های سرعتی از آن استفاده می شود مانند دوی سرعت و…

عضلات کند انقباض عضلاتی هستند بیشتر از در ورزش های استقامتی از آن استفاده می شود مانند شنا و…

فکر می کنم تا حدی با فیبرهای عضلانی آشنا شدید

دلیل اینکه ما در این مقاله فیبر های عضلانی را برای شما بازگو کردیم به گفته بسیاری از متخصصان عضلات تند انقباض که بیشتر در ناحیه نیم تنه بالایی بدن وجود دارند توسط وزنه های سبک با تکرار بالا ساخته می شوند و عضلات کند انقباض که بیشتر در نیم تنه پایینی بدن قرار دارند توسط وزنه های سنگین با تکرار پایین در هر ست ساخته می شوند.

به شخصه تجربه خوبی از وزنه های سبک با تعداد بالا دارم و در بسیاری از افراد این رشد عضلانی را با این سبک تمرین دیده ام.اما نمی توان در ورزش بدنسازی از وزنه های سنگین گذشت.

واقعا به چه مقدار وزنه ، وزنه سنگین گفته می شود؟

به کرات در باشگاه های بدنسازی دیده می شود که وزنه های انتخابی از طرف ورزشکاران متناسب با توان آنها نیست و از همان ست اول و تکرار اول به وسیله کمک تمرین خود را انجام می دهند.این درحالیست که وزنه های سنگین تر از توان تمرکز کافی را از ورزشکار خواهد گرفت و نمی تواند حرکت تمرین را به درستی انجام دهد که در اکثر مواقع منجر به صدمه هم می شود.

تا چه حد سنگین بزنیم

بسیاری از متخصصان بر این باور هستند که ورزشکارباید بتواند وزنه انتخابی خود را تا ۷۰ درصد تکرار هرست بدون کمک جابجا و تمرین نماید و ۳۰ درصد الباقی آن را به وسیله کمک انجام دهد. یعنی در یک ست با تکرار ۱۰ بتواند ورزشکار ۷ بار وزنه را بدون کمک بالا ببرد و ۳ تکرار بعدی را با کمک بالا ببرد.این یک روش درست برای وزنه زدن سنگین در باشگاهها می باشد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *