هالتر

  • توسط امیر صادق زاده
  • ۱ سال پیش
  • ۰
هالتر

هالتر

یکی دیگر از تجهیزات بدنسازی می باشد که در باشگاههای بدنسازی به وفور از آن استفاده می شود. از هالتر در ورزش های بدنسازی ، پاور لیفتینگ و وزنه برداری استفاده فروان می شود و وقتی این ابزار ارزشمند می شود که صفحه وزنه بر روی آن قرار می گیرد .در واقع هالتر به تنهایی کاربرد چندانی در این ورزش ها ندارد و وقتی که صفحه وزنه ها بر روی آن سوار می شود کاربرد فروانی پیدا می کند.

هالتر یک میله کاملا صاف می باشد که دو طرف آن محل قرار گیری صفحه وزنه تعبیه شده است و در ابعاد های گوناگون این وسیله تولید می شود اما سایز استاندارد آن برای آقایان ۲۲۰ سانتی متر و وزن آن ۲۰ کیلو گرم و برای بانوان ۲۰۱ سانتی متر و ۱۵ کیلوگرم می باشد.

انواع هالتر

میله هالتر استاندارد

میله هالتر خم (EZ)

میله هالتر چکشی

تمرینات بدنسازی با هالتر

سرشانه پرس هالتر از جلو

سرشانه پرس هالتر از جلو را می توان اصلی ترین حرکت برای تمرین سرشانه دانست.با انجام صحیح و اصولی این حرکت می توان تاثیر خوبی را بر روی سرشانه تجربه کرد و به جرات می توان گفت که هر سه قسمت عضله دلتوئید در حین اجرای این حرکت به شدت در گیر فشار می شوند.

نشر هالتر از جلو

این حرکت برای تقویت عضله دلتوئید قدامی مورد استفاده قرار می گیرد و هالتر استفاده شده در آن از هالتر های استاندارد کوچکتر و معمولا در اندازه ۱۵۰ سانتی متر می باشد.

سرشانه پرس هالتر از پشت

از این حرکت برای تقویت دلتویئد پشتی و عضله ذوزنقه ای استفاده می شود.گرچه انجام این حرکت با هالتر یک حرکت با رسیک بالا و احتمال مصدومیت در این حرکت بالا می باشد اما در باشگاههای ورزشی هنوز هم از این حرکت با هالتر استفاده می شود.

پرس بالا سینه هالتر

این حرکت با هالتر و بر روی یک میز شیب دار برای تقویت قسمت بالای عضله سینه ای بزرگ انجام می شود

پرس سینه نیمکت

این حرکت با هالتر بر روی یک میز صاف برای تقویت بخش جناغی سینه ای بزرک انجام می شود و از حرکات پایه ای ورزش بدنسازی می باشد

پرس زیر سینه هالتر

این حرکت بر روی یک میز شیب دار که دقیقا شیب آن عکس میز پرس بالا سینه می باشد برای تقویت عضله سینه ای بزرگ انجام می شود

شراگ هالتر

این حرکت به وسیله هالتر برای تقویت عضلات ذوزنقه ای و راست کننده ستون فقرات انجام می شود و برای تقویت عضلات پشتی بسیار موثر می باشد

کول هالتر

این حرکت نیز مانند حرکت شراگ برای تقویت عضلات ذوزنقه ای و راست کننده ستون فقرات بسیار مفید می باشد

زیربغل هالتر خم

این حرکت با هالتر برای تقویت عضلات پشتی بزرگ و ذوزنقه ای و متواضی الاضلاع بسیار کاربردی و موجب تقویت آنها می شود

ددلیفت

این حرکت با هالتر برای تقویت عضله همسترینگ و سرینی و راست کننده ستون فقرات انجام می شود و یک حرکت کاملا قدرتی می باشد

جلو بازو هالتر

این حرکت با هالتر برای تقویت عضلات دو سر بازویی انجام می شود و کاملا این عضلات را تحت تاثیر خود قرار می دهد

 پشت بازو هالتر

این حرکت با هالتر به دو صورت نشسته و خوابیده برای تقویت عضلات سه سر بازویی (پشت بازو) انجام می شود

اسکات (اسکوات)هالتر

این حرکت با هالتر برای تقویت عضلات چهار سر رانی و سرینی بزگ انجام می شود و این حرکت مانند پرس سرشانه و پرس سینه از حرکات پایه ای بدنسازی می باشد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *