نشر از جلو

  • توسط امیر صادق زاده
  • ۶ ماه پیش
  • ۰
نشر از جلو

نشر از جلو

یکی دیگر از حرکات بدنسازی که برای تقویت سرشانه مورد استفاده قرار می گیرد حرکت نشر از جلو می باشد.این حرکت برای تقویت سرشانه و شکل گیری آن بسیار موثر می باشد و  به عضله دلتویئد قدامی بیشترین فشار وارد می نماید که می توان آن را به سه روش اجرا نمود.

  • نشر از جلو دمبل  
  • نشر از جلو هالتر
  • نشر از جلو سیم کش
نشر از جلو دمبل

حرکت نشر جلو دمبل را می توان به دو روش انجام داد به حالت ( نشسته و ایستاده) در هر دو حالت روش کار یکسان می باشد ابتدا بر روی لبه یک نیمکت بنشینید و جفت دمبل ها را در طول بازوهایتان در کنار خود قرار دهید.در این حالت انگشت شصت باید به سمت جلو باشد.سپس دستها را  از طرفین به سمت جلو حرکت می دهیم تا دستها زاویه ۹۰ درجه با بدن داشته باشد .در این حالت آرنج ها کاملا صاف می باشد.پس از مکث کوتاه دست ها را به حالت اولیه باز می گردانیم.

در حرکت نشر از جلو دمبل عضله هدف دلتوئید قدامی می باشد دلتویئد میانی و قسمت بالای عضله سینه و ذوذنقه ای نیز در گیر می شود.

نشر از جلو هالتر

این حرکت برخلاف حرکت نشر جلو دمبل فقط به صورت ایستاده انجام می شود و برای انجام این حرکت دستها به اندازه عرض شانه بر روی میله هالتر قرار می گیرد.هالتر را از جلو به ران ها می چسبانیم سپس در حالی که آرنج دست ها صاف می باشد آن را به بالا هدایت می کنیم تا دستها با بدن زاویه ۹۰ درجه را ایجاد نماید.این حرکت نیز یکی از بهترین حرکات برای تقویت عضله دلتوئید قدامی می باشد.

نشر از جلو سیم کش

این حرکت در دو حالت تک دست و دو دست انجام می شود که می توان از حرکت نشر از جلو سیم کش تک دست به عنوان مکمل نشر از جلو دمبل استفاده کرد و از حرکت نشر از جلو سیم کش دو دست به عنوان مکمل و یا سوپرست برای نشر از جلو هالتر استفاده نمود.این حرکت ها کاملا مشابه هم می باشد و به جای استفاده از دمبل و هالتر از سیم کش برای انجام حرکت استفاده می شود.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *