میز پرس سینه

  • توسط امیر صادق زاده
  • ۱ سال پیش
  • ۰
میز پرس سینه

میز پرس سینه

یک نیمکت با استاندارد های بالا برای تقویت عضلات سینه می باشد که جزو حرکت های پایه ای بدنسازی و پاورلیفتینگ می باشد.

این میز برای سه قسمت عضلات سینه طراحی شده است

  • میز پرس بالا سینه
  • میز پرس سینه
  • میز پرس زیر سینه

طراحی سه میز به یک شکل می باشد و در آن از یک نیمکت برای قرار گرفتن بدن بر روی آن و دو پایه تعادل برای نگه داشت هالتر استفاده شده است که در شکل های مختلف توسط تولید کنندگان با استاندارهای بدن ساخته می شوند.

حرکت پرس سینه یک حرکت قدرتی است که در آن عضله سینه ای بزرگ و کوچک ، عضله دندانه ای قدامی و عضله پشت بازو درگیر می شوند.حرکت  در میز بالای سینه شیب به صورت مثبت و بر روی بالای سینه متمرکز می باشد و در میززیر سینه با شیب منفی بر روی عضلات پایین سینه تمرکز دارد و این تمرین یکی از حرکاتی است که در ورزش بدنسازی در فرم بدن و قوی کردن هسته بدن بسیار موثر می باشد.

حرکت پرس سینه را می توان علاوه بر هالتر با دمبل نیز انجام داد که برای افراد مبتدی در ابتدا استفاده از هالتر را به علت تعادل بیشتر پیشنهاد می شود و پس از بالا بردن سطح مهارت و تمرکز می توانند از دمبل نیز استفاده نمایند.

نحوه انجام حرکت پرس سینه

کسانی که این تمرین را می خواهند انجام دهند روی پشت خود بر روی نیمکت دراز کشیده و پاهای خود را برای حفظ تعادل بر روی زمین سوارمی نماییند ودستان راروی  میله هالتر طبق استانداردی که روی میله هالتر و در پهنای عرض شانه های خود قرار می دهند و با دو دست خود هالتر را چنگ میزنند و در همان حالت انگشتان خود را تا پایان حرکت نگه می دارند.این حرکت یک حرکت آسانسوری می باشد و میله هالتر مستقیما در یک خط بر روی سینه ها به پایین می آید و در همان راستا بازوها به بالا کشیده شده  وتا قفل شدن آرنج ها  گسترش داده می شود و همین حرکت را در تعدادهای مختلف برای تقویت عضلات سینه می توان تکرار نمود  

ورزشکاران باید توجه نمایند هرگونه تغییر در مسیر حرکت هالتر بر روی سینه می تواند موجب صدمات جدی بر بدن گردد و ورزشکار را از تقویت عضله هدف دور نماید.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *