سیستم تمرینی FST-7

  • توسط teambody
  • ۱ سال پیش
  • ۳۱۱
  • ۰
سیستم تمرینی FST-7

سیستم تمرینی FST-7

برای شما که با بدنسازی حرفه ای آشنا هستید ، بسیاری از شما نام “هانی رامبد” را می شناسید. هانی رامبد یکی از آشناترین نام ها در میان بدنسازان حرفه ای می باشد. او شهرت خود را به عنوان یکی از موثرترین مربیان  شخصی در سراسر جهان به دست آورد. او توانسته است به سرعت به بدنسازان بی شمار آماتور کمک کند تا بدن خود را تغییر دهند و برای خود کارت حرفه ای کسب کنند. او با برخی از بزرگترین نام های بدنسازی و سلبریتی ها همکاری کرده است ، از جمله دواین «راک» جانسون ، جی کاتلر و فیل هیث. که آنها توانسته چدین بار مقام مستر المپیا را در اختیار خود بگیرند. و آنها  معتقدند که هانی در کسب عناوین متعدد خود تأثیر زیادی داشته است. یکی از دلایلی که فیل هیث ، جی کاتلر و بدنسازان بیشماری دیگر توانسته اند با هانی فیزیک قهرمانی بسازند ، به برنامه آموزشی FST-7 معروف در جهان باز می گردد.البته در حال حاضر نیز هادی چوپان زیر نظر این مربی توانسته نتایج بی نظیری را کسب نماید.

سیستم تمرینی FST-7 چیست

سیستم تمرینی FST-7 که به تمرینات کششی فاسیا یا فاشیا نیز معروف است ، یک اصل تمرینی است که توسط هانی رامبد ایجاد شده است و برای ایجاد پمپ ها و اندازه های شدید عضلات طراحی شده است. ایده اصلی پشت FST-7 این است که در مجموعه نهایی تمرینات خاص ، ۷ ست را برای هدف قرار دادن قسمت بدن که می خواهید رشد کنید ، انجام دهید. اصل تمرین بر اساس نظریه ای است که می گوید شخص معمولاً فقط قادر است مقدار X عضله را بر اساس ژنتیک و ضخامت فاسیای اطراف ماهیچه بسازد. بنابراین ، اگر تصور می کنید فردی با فاسیای ضخیم تری ماهیچه خود را پوشانده است ، بدیهی است که به همان اندازه افرادی که دارای ناحیه کمتر هستند بتوانند توده بیشتری ایجاد کنند. بافت فاسیا در این تمرین بر تقویت ماهیچه ها تأکید می کند ، در حالی که از تکنیک ۷ ست برای کشش فاسیا و گسترش آن ، از طریق تمرینات با حجم بالا استفاده می شود. ایده اینجا این است که با چنین حجم بالایی در پایان تمرینات خود ، می توانید اکسیژن و خون غنی از مواد مغذی را در مقادیر بیشتر وارد عضلات کنید ، در نتیجه نه تنها پمپ های عضلانی چشمگیری ایجاد خواهید کرد بلکه باعث ایجاد بافت فاسیا نیز خواهید شد.به این روش گسترش دادن عضلات گفته می شود.

سیستم های تمرینی الگوبرداری شده

اگرچه FST-7 مسلماً شناخته شده ترین شکل تمرینات کششی فاسیا است ، در واقع بسیاری از برنامه های تمرینی کششی بسیار محبوب که در حال حاضر مورد استفاده قرار می گیرند ، از جمله برنامه های ایجاد شده توسط جان پاریلو و دانته ترودل ، که آموزش DC را ایجاد کرده اند. هر دوی این افراد اشکال بسیار شدید تمرینات کششی فاسیا را در برنامه های تمرینی خود گنجانیده اند و هر دوی آنها بر تمرینات با حجم بالا تاکید دارند. . اگر بافت ماهیچه ای فاشیای خود را به عنوان یک اسفنج و خون خود را مانند آب تصور کنید ، هنگامی که آب بیشتری به اسفنج وارد می کنید ، با پر شدن آن منبسط و متورم می شود ، که اساساً زمانی اتفاق می افتد که بافت فاسیای شما پر از خون می شود ، شما عضلات شگفت انگیزی را در این فرآیند پمپ می سازید.

استفاده از وزنه های سنگین یا سبک

بدیهی است ، هنگامی که تمرینات خود را با ۷ ست کاری ۸ تا ۱۲ تکراری به پایان می رسانید. نمی توانید انتظار داشته باشید که ۷ ست نهایی خود را با وزنه ای بسیار سنگین انجام دهید. با این حال  شما باید قسمت اول تمرین خود را با وزنه های نسبتاً سنگین انجام دهید ، زیرا وزنه های سنگین هستند که می توانند ماهیچه های شما را به رشد جدیدی وادار نمایند. ماهیچه های بزرگ عموماً ماهیچه های قوی هستند ، بنابراین باید سعی کنید در طول مدت تمرین خود تمرینات نسبتاً سنگینی انجام دهید و علاوه بر این ، باید ۸ تا ۱۲ تکرار را طبق معمول انجام دهید.باید برای افزودن وزنه های بیشتر و سنگین تر کردن آنها نیز تلاش نمایید.

تمرینات ایده آل

اگر به دنبال افزایش توده عضلانی خود از طریق تمرینات کششی فاسیا هستید ، در ۷ ست پایانی خود ، باید اطمینان حاصل کنید که تمرینات ایزوله را انجام می دهید.ما پیشنهاد می کنیم که ۷ ست پایانی را توسط دستگاهها و ماشین ها انجام دهید.دلیل آن این است که با توجه به فشار بالای تمرینات جابجایی وزنه برای ورزشکار دشوار می باشد و بخشی از زمان استراحت خود را باید برای این جابجایی هدر دهد.از آنجایی که تغییر وزنه در ماشین ها و دستگاهها توسط یک سوزن انجام می شود به مرات کار راحت تری نسبت به جابجایی وزنه می باشد.

نمونه ای از تمرینات FST-7

نام حرکت ست تکرار استراحت
پرس سینه هالتر 48 تا 1260 ثانیه
پرس بالا سینه دمبل 48 تا 1260 ثانیه
شنا سوئدی 48 تا 1260 ثانیه
قفسه بالا سينه سيم كش78 تا 1290 ثانیه
  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *