سیستم تمرینی هرمی

  • توسط امیر صادق زاده
  • ۱ سال پیش
  • ۹۶۵
  • ۰
سیستم تمرینی هرمی

سیستم تمرینی هرمی

تمامی ورزشکارانی که در باشگاههای بدنسازی فعالیت دارند پس از آشنایی با دستگاههای بدنسازی و سازگاری بدن با وزنه نیازمند استفاده از سیستم های تمرینی نسبت به شرایط بدنی خود هستنئد و سیستم تمرینی هرمی یکی از آن سیستم های تمرینی است که می توانند از آن استفاده نمایند  

این سیستم یکی از رایج ترین سیستم تمرینی در میان ورزشکاران می باشد.در این روش تمرینی در هر ست مقدار وزنه ها افزایش می یابد و در بالاترین نقطه تمرین را به پایان می رسانند.این سیستم در فاز قدرت و هم در فازافزایش حجم مورد استفاده قرار می گیرد.افزایش وزنه ها بصورت خطی انجام می شود.

لطفا به جدول زیر توجه نمایید نحوه عملکرد در سیستم تمرینی هرمی برای ورزشکاران آماتور و حرفه ای توضیح داده شده است

سیستم تمرینی هرمی معکوس

در این سیستم بر خلاف سیستم هرمی وزنه ها به صورت نوزولی کاهش می یابد.این سیستم در میان ورزشکاران حرفه ای رایج تر می باشد.در این سیستم ورزشکار در هر ست مقدار وزنه های را کاهش می دهد و در کمترین نقطه شدت تمرین را به اتمام می رساند.این سیستم هم در فاز توسعه قدرت و هم در فاز افزایش حجم مورد استفاده قرار می گیرد و کاهش وزنها در این سیستم نیز بصورت خطی می باشد

 لطفا به جدول زیر توجه نمایید نحوه عملکرد در سیستم تمرینی هرمی معکوس توضیح داده شده است

سیستم هرمی دوگانه

این سیستم نیز یکی از مشهورترین سیستم های تمرینی می باشد.در این سیستم ورزشکار تا اواسط ست ها مقدار وزنه را افزایش و پس از آن تا نقطه شروع کاهش می دهد .در دو نقطه شروع و پایان از وزنه های سبک استفاده می کند و یک بار در اوج شدت وزنه سنگین و تکرار کم اعمال می شود.این سیستم در هر دو فاز توسعه قدرت و افزایش حجم مورد استفاده بوده افزایش وزنه تدریجی و صفت آن تناوبی و هم خطی است.

در جدول زیر به تمرین داده شده دقت نمایید نمونه ای از سیستم تمرینی هرم دوگانه می باشد

لازم به ذکر است تعداد ست های استفاده شده در این تمرین باید فرد باشد

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *