سه دلیل برای خوردن موز

  • توسط امیر صادق زاده
  • ۱ سال پیش
  • ۰
سه دلیل برای خوردن موز

سه دلیل برای خوردن موز

موز یکی از میوه های گرمسیری است که در میان بدنسازان طرفداران بسیاری دارد.اگرچه این میوه حاوی قند بالایی است ولی مزایای سلامتی بسیاری دارد که آن را در زمره پرطرفدارترین میوه بدنسازان و پرورش اندامکارن قرار داده است.

موز میوه ای است که به راحتی می توان از هر سوپر مارکتی آن را تهیه نمود و در زیر پوست زرد رنگ خود می توانید لذت خوردن یک میوه خوب را حس کنید.اما وجود کربوهیدراتهای قندی در این میوه  آن را از لیست خرید بسیاری از علاقمندان به تناسب اندام باز می دارد .

وقتی مردم راجب موزفکر می کنند اولین گزینه تامین پتاسیوم بدن است  و این یک تفکر خوب است. پتاسیم نقش بسزایی در بهبود عملکرد عضلات و عصب و همچنین پشتیبانی از جریان خون سالم در بدن دارد. اما صبر کنید ، چیزهای بیشتری وجود دارد. موز همچنین حاوی ویتامین C ، منگنز و ویتامین B6 است. در حقیقت ، موزها یکی از معدود میوه هایی برای تأمین مقادیر مفید ویتامین B6 هستند ، یک ویتامین مهم درگیر در واکنش های آنزیمی متعدد در بدن است. B6 همچنین ممکن است از عملکرد مغز و سطح انتقال دهنده عصبی سالم پشتیبانی کند.

موز قبل از تمرین

قبل از تمرین خوردن یک موز رسیده انرژی لازم برای تمرین را برای شما فراهم می کند تا ورزشکار بتواند با فشار بیشتری به تمرین ادامه بدهد و بدن دچار ضعف و سستی نشود . از طرفی استفاده از موز به عنوان یک میوه طبیعی بهتر از غذاهای بستهبندی شده با افزودنی های مضر و قند بالا می باشد.این یکی از دلایلی است که ما نباید موز را از برنامه غذایی حذف نماییم.

موز بعد از تمرین

پس از تمرین ، قندهای طبیعی که سریع هضم می شوند به شما کمک می کنند تا گلیکوژن مصرف شده خود را دوباره پر کنید ، فرم ذخیره سازی کربوهیدرات ها که منبع اصلی انرژی شما در حین انجام ورزش با شدت بالا است. قندها همچنین باعث آزادسازی انسولین می شوند تا اسیدهای آمینه را به عضلات خسته شما منتقل کنند.

اگثر مردم فکر می کنند که فقط باید موز زرد و رسیده را خورد و از خوردن موز سبز اجتناب می کنند این در حالیست که بدنسازان موز سبز را برای نشاسته های مقاوم حتما مصرف نمایند.برخلاف موزهای رسیده کربوهیدرات موجود در آنها قند می باشد در موز سبز کربوهیدرات های موجود نشاسته می باشند.و نشاسته مقاوم یک نوع کربوهیدرات منحصر به فرد است که در فراوری هضم غذا در روده کوچک بسیار موثر است .

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *