سرشانه هالتر پرس از جلو

  • توسط امیر صادق زاده
  • ۲ سال پیش
  • ۵۱۷۱
  • ۰
سرشانه هالتر پرس از جلو

سرشانه هالتر پرس از جلو

همان گونه که پرس سینه با هالتر را می‌‌توان اصلی‌ترین حرکت برای تمرین دادن عضلات سینه‌ای و اسکات پا را نیز می‌‌توان اصلی‌ترین تمرین برای رشد دادن عضلات چهار سر ران دانست سرشانه هالتر پرس از جلو را نیز می‌‌توان اصلی‌ترین حرکت ها  برای تمرین دادن عضلات سرشانه به شمار آورد

با انجام صحیح و اصولی این سرشانه هالتر پرس از جلو می‌‌توان تاثیر بسیار خوبی را بر روی عضلات سرشانه تجربه کرد و به‌جرأت می‌‌توان گفت که هر سه قسمت عضله دلتوئید در حین اجرای این حرکت به‌شدت درگیر فشار تمرین می شوند این حرکت را می‌‌توان به‌صورت نشسته و ایستاده و با استفاده از هالتر و دمبل یا دستگاه اجرا نمود

 انجام دادن صحیح این حرکت بسیار پیچیده‌تر از آنی است که اغلب ورزش‌کاران تصور می کنند و حرکتی هم که اغلب ورزش‌کاران به نام این تمرین انجام می‌دهند در اصل تقلای بی‌خودی است که این افراد در زیر وزنه های سنگین انجام می‌دهند

برای انجام دادن این حرکت دست‌ها باید به اندازه ۵ سانتی‌متر بیشتر از عرض شانه‌ها باز باشند. اغلب ورزش‌کاران ایرانی دست‌ها را بسیار بیشتر از این مقدار باز می‌کند.برای بالا بردن وزنه تنها باید از نیروی عضلات سرشانه استفاده کنید بسیاری از ورزش‌کاران ایرانی در انتخاب مقدار وزنه دچار خطا می‌شوند و برای بالا بردن وزنه نیز از پرتاب وزنه بالای سر استفاده کرد و برای انجام دادن این کار حتی از عضلات ران و کمر خود نیز کمک می‌گیرند.هدف از پرداختن به تمرین در باشگاه‌های بدنسازی افزایش رکورد نبوده و هدف تنها وارد کردن فشار تمرینی بیشتر بر روی عضلات هدف می باشد.

نحوه اجرا ی سرشانه هالتر پرس از جلو

روی صندلی نشسته و میله را کمی بازتر از پهنای سرشانه بگیرید

با کنترل میله را به سمت بالا برده تا آرنج ها کمی صاف شود

سپس میله را در همان مسیر رفت تا بالای قفسه سینه پایین بیاورید

عضلات سرشانه

دلتوئید قدامی

دلتوئید میانی

دلتوئید خلفی

عضله هدف

دلتوئید قدامی

عضلات درگیر در سرشانه هالتر پرس از جلو

عضله دلتوئید میانی

عضله سه سر بازویی

عضله ذوزنقه ای

بخش بالای سینه بزرگ

نکات تمرینی

هر چه دست ها را جمع تر از عرض شانه ها بگیرید عضله دلتوئید قدامی تحت فشار خواهد بود و هرچه دست ها را بازتر بگیرید عضله دلتوئید میانی درگیر تر خواهد بود و اگر دستها را بیشتر از حد استاندارد نسبت به عرض شانه باز کنیم احتمال آسیب دیدگی افزایش می یابد

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *