دستگاه پرس پا خوابیده

  • توسط امیر صادق زاده
  • ۱ سال پیش
  • ۲۶۰۳
  • ۰
دستگاه پرس پا خوابیده

دستگاه پرس پا خوابیده

دستگاه پرس پا خوابیده یکی دیگر از تجهیزات بدنسازی می باشد که برای تقویت عضلات ران پا از آن استفاده می شود.

این دستگاه در جهت عکس دستگاه هاگ اسکوات یا پرس پا ایستاده عمل می نماید و حالت بدن در استفاده از این دستگاه بدن در سمت پایین و پاها به سمت بالا می باشد.

هر دستگاهی با طراحی علمی  که دارد می تواند تاثیرات خاصی در عضلات ایجاد نماید پس هیچ یک از دستگاهای بدنسازی را نباید از لحاظ عملکرد با یکدیگر مقایسه نمود برای مثال کسانیکه حرکت اسکات را انجام می دهند نباید به این دلیل که این حرکت باعث تقویت عضلات چهار سر می شود به این نتیجه برسند که دیگر نیازی به انجام پرس پا خوابیده نیست.هر حرکتی به وسیله هر یک از دستگاهای بدنسازی برای عضلات خاصی طراحی شده اند که با وسیله دیگر نمی توان آن عضله را رشد داد.در واقع تمام تجهیزات بدنسازی مکمل یکدیگر می باشند.

در حرکت پرس پا خوابید کلیه عضلات پهن داخلی ، پهن خارجی ، خیاطه ، راست رانی ،راست داخلی و حتی عضلات باسن نیز درگیر می شوند ولی عضله هدف همان عضلات ران و بیشتر چهار سر می باشد.از این حرکت برای حجیم کردن ران استفاده می شود و نباید توقع تفکیک پذیری از آن داشته باشیم.

دستگاه پرس پا خوابیده از یک نیمکت در پایین برای قرار گیری بدن و یک صفحه فلزی برای ستون کردن پاها وهمچنین از  سه بازویی در بالای این صفحه برای قرار دادن صفحه های وزنه تشکیل شده است که قسمت بالای این دستگاه توسط دوریل در طرفین متحرک می باشد و به بال و پایین حرکت می کند.

آموزش حرکت پشت پا خوابیده

آموزش حرکت پشت پا خوابیده ابتدا پس از قرار دادن صفحه وزنه به اندازه توانایی خود  بر روی نیمکت شیب دار به پشت دراز می کشیم و پاها را بر روی صفحات رو به بالا قرار می دهیم به طوری که پاها به اندازه عرض شانه ها باز شود و انگشتان پا از صفحه فلزی خارج نشود سپس با فشار پاها صفحه را به بالا هدایت می کنیم .دو قلاب تعادل ریلی ها را با چرخش آزاد می نماییم سپس به آرامی پاها را بر روی سینه جمع و دوباه با فشار پاها صفحه را به سمت بالا هدایت می نماییم .افرادی که دچار آسیب کمر هستند از جمع کردن بیش از حد پا ها خود خوداری نمایند وهمچنین در بالا بردن از قفل شدن زانوها جدا خوداری نمایند.درست است که این حرکت نسبت به حرکت اسکات فشار کمتری به کمر وارد می نماید اما باید در صورت داشتن آسیب با دقت بیشتری حرکت انجام شود.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *