دستگاه فیله کمر

  • توسط امیر صادق زاده
  • ۱ سال پیش
  • ۰
دستگاه فیله کمر

دستگاه فیله کمر

دستگاه فیله کمر در دو مدل ۴۵ درجه و ۹۰ درجه ساخته می شود.

در گذشته در بیشتر باشگاههای ورزشی دستگاه ۹۰ درجه استفاده می شد.فشار این دستگاه به ناحیه کمر بسیار زیاد بود و افراد مبتدی کمتر می توانستند از این دستگاه استفاده نمایند. اما امروزه به علت استاندارد بالای دستگاههای ۴۵ درجه و فشار کمتر این دستگاه ومناسب بودن برای تمامی اقشار ورزشکاران بیشتر از این دستگاه در باشگاهها استفاده می شود.

این دستگاه طوری طراحی شده است که بدن در زاویه ۴۵ درجه بر روی آن قرار می گیرد و در پایین دستگاه دو صفحه فلزی برای قرار گرفتن پاها و دو بالشتک برای ثابت نگه داشتن پاها قرار دارد و در بالا یک تشک تقریبا چهار گوش برای قرار گیری لگن روی آن طراحی شده است.طراحی این دستگاه بسیار ساده می باشد و با یک جلسه تمرین ورزشکار به راحتی می تواند با این دستگاه به تمرین بپردازد.

نحوه تمرین فیله کمر

ابتدا دستگاه را با سایز بدن خود تنظیم می نمایید و سپس پاهای خود را روی صفحه فلزی قرار می دهید و پشت پا را کاملا به بالشتک های بالای صفحه  فلزی می چسبانید تا پاهای شما کاملا ثابت شود سپس قسمت لکن خود رابه حالت دمر بر روی بالشتک چهارگوش بالا قرار می دهید در این قسمت قسمت انتهایی بالشتک باید به فاصله چهار انگشت از ناف شما پایین تر باشد و بالا تنه کاملا آزاد باشد.بالا تنه را در یک محور بدون تغییر مسیر پایین می آوریم و سپس به نقطه شروع باز می گردیم و این عمل را تکرار می نماییم.

این حرکت برای تقویت عضله راست کننده ستون فقرات (فیله) بسیار موثر می باشد و در تمریناتی مانند اسکات به شما کمک شایانی خواهد کرد و باید توجه داشته باشید که در این حرکت دستها باید در پشت گوش قرار گیرد و اگر در این حالت فشار زیادی وارد می شود می توان دستها را به حالت ضربدری روی سینه قرار داد.

نکته بسیارمهم در این حرکت کسانیکه مشکلات و آسیب دیدگی کمر دارند باید از این حرکت اجتناب کنند و یا اینکه در حرکت خم کردن کمر به سمت پایین زاویه بسیار کمی کمر را خم نماییند سپس به حالت شروع  برگردند.  

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *