دستگاه ساق پا نشسته

  • توسط teambody
  • ۱۲ ماه پیش
  • ۰
دستگاه ساق پا نشسته

دستگاه ساق پا نشسته

یکی دیگر از تجهیزات بدنسازی دستگاه ساق پا نشسته می باشد که برای تقویت عضلات ساق پا از آن استفاده می شود .

ساق پا یکی از عضلاتی است که تقویت و شکل دهی آن نسبت به سایر عضلات مستلزم کار بیشتر و زمان بیشتری می باشد و داشتن یک دستگاه استاندارد کمک به سهولت پرورش این عضلات خواهد نمود.

دستگاه ساق پا نشسته یکی از دستگاههای استانداردی است که مستقیما بر روی عضلات ساق پا تمرکز دارد و عضله دو قلو و عضله نعلی را تحت تاثیر قرار می دهد.

این دستگاه از یک نیمکت برای نشستن و دو صفحه در پایین برای قرار گیری پا ها و یک بازویی متحرک برای قرار دادن صفحه های وزنه تشکیل شده است .در انتهای بازویی دو بالشتک برای قرار دادن دو ران پا برای حرکت ساق پا از روی صفحه به سمت بالا و پایین قرار دارد و یک اهرم در زیر بازویی  برای ثابت نگه داشتنم و عدم سقوط آن به پایین دستگاه قرار دارد .

حرکت ساق پا نشسته

ابتدا به صورت بسیار ساده مانند نشتن بر روی هر نیمکتی روی نیمکت دستگاه ساق پا می نشینیم و ران پاها را زیر بالشتک قرار می دهیم از طرفی کف پا ها را روی صفحه پایین و محل قرار گیری آنها قرار می دهیم کف پا باید بصورتی باشد که قسمت پاشنه پا تا قسمت انگشتان کاملا آزاد باشد.باید توجه داشته باشید که زاویه بدن نسبت به ران پا ۹۰ درجه باشد و زاویه زانوها نیز باید در حالت ۹۰ درجه قرار گیرد.سپس پاشنه پا را بر خلاف جاذبه زمین به بالا کشیده و بعد از مکث کوتاه به حالت اولیه  بازمی گردانیم.این کار را در ست های تمرینی مناسب با برنامه خود به دفعات تکرار می نمایید تا عضلات ساق رشد نماید.همانطور که در بخش بالا ذکر شد این عضلات یکی از سخترین عضلات برای شکل گیری می باشند و باید تحمل بیشتری نسبت به سایر حرکات بدنساری برای پرورش آنها داشته باشید.

Calf Machine

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *