دستگاه جلو ران بدنسازی

  • توسط امیر صادق زاده
  • ۱۲ ماه پیش
  • ۰
دستگاه جلو ران بدنسازی

دستگاه جلو ران بدنسازی

یکی دیگر از دستگاههایی که در باشگاههای بدنسازی مورد استفاده قرار می گیرد دستگاه جلو ران بدنسازی  یا دستگاه جلو پا بدنسازی می باشد که برای تقویت عضلات قدامی یا جلوی ران از آن استفاده می شود

از این دستگاه برای تقویت عضلات جلوی ران پا (راست رانی ، خیاطه ، پهن خارجی ، پهن داخلی ) استفاده می شود و برای بسیاری از بدنسازان حرکت محبوبی بشمار می رود

این دستگاه از یک نیمکت با طراحی خاص و یک بازویی مجهز به بالشتک در پایین که دقیقا در حالت نشسته  برای تکیه دادن ساق پا و یک کابل که از آن به صفحه وزنه متصل است تشکیل شده است که این بازویی در یک زاویه خاصی تا صاف شدن کامل زانوها حرکت می نماید

نحوه تمرین با دستگاه جلو ران بدنسازی

ابتدا روی نیمکت دستگاه نشسته و کاملا تکیه می دهیم که فشار به ستون فقرات وارد نشود (اگر کمر از تکیه گاه جدا شود فشار بسیاری بر روی ستون فقرات وارد می شود)

معمولا تکیه گاه این دستگاه ها قابل تنظیم می باشند.سپس زانو را خم کرده و به زیر بالشتک محل قرار گیری پاها می بریم.این قسمت دستگاه نیز قابل تنظیم با ارتفاع پاها می باشد.پاها باید طوری در زیر بالشتک ها قرار گیرد که انتهای ساق پا بالشتک را لمس نماید.در این حالت زاویه پا با بدن تقریبا ۹۰ درجه می باشد .به وسیله ساق پا به زیر بالشتک فشار وارد می کنیم تا زانو ها کاملا صاف شود و دوباره به حالت اول برمی گردانیم

این حرکت برای بدنسازان یک حرکت بسیار مفید می باشد و کسانیکه عضلات ران ضعیفی دارند می توانند از این حرکت بهره کامل ببرند.از طرفی این دستگاه برای افراد مسن نیز گزینه بسیار مناسبی می باشد.با بالا رفتن سن عضلات پا مخصوصا عضلات جلوی ران به شدت تحلیل می روند و این حرکت به افراد مسن کمک شایانی برای بدست آوردن عضلات می کند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *