حرکات جلو بازو (بخش اول)

  • توسط امیر صادق زاده
  • ۱۰ ماه پیش
  • ۱۴۷۲
  • ۰
حرکات جلو بازو

حرکات جلو بازو

استخوان بازو از نوع استخوان های بلند بدن می باشد و در رشته بدنسازی عضلاتی که بر روی این استخوان ها قرار می گیرند زیبایی خاصی بر بدن ایجاد می نمایند.استخوان بازو از یک طرف به استخوان کتف و از طرف دیگر با استخوان های ساعد (زند زبرین و زند زیرین ) متصل می باشد.عضلاتی که بر روی این استخوان قرار دارند در دو نقش خم کننده بازو و باز کننده بازو نقش دارند.در این مقاله قصد داریم انواع حرکات جلو بازو را برای شما دوستداران بدنسازی بازگو نماییم.

جلو بازو

جلو بازو دو عضله نمایان دارد که به آن دو سر بازویی گفته می شود.عضله دو سر بازویی از یک سر کوتاه که به سمت داخل بدن و یک سر بلند که به سمت خارج بدن قرار دارد تشکیل شده است.بسیاری از بدنسازان نگاه ویژه ای به بازو دارند و در تقویت عضلات بازو تلاش مضاعف می نمایند.در این بخش حرکات تقویت عضلات جلو بازو را برای شما باز گو می نماییم.

جلو بازو هالتر

برای اجرای این حرکت یک هالتر را با فاصله عرض شانه در دست می گیریم و آن را جلوی بدن نگاه می داریم سپس هالتر را از جلو به سمت بالای سینه حرکت می دهیم واین حرکت را تا جایی که کاملا دو سر بازو منقبض شود ادامه می دهیم و سپس به آرامی آن را پایین می آوریم.نکته بسیار مهم در حرکت جلو بازو هالتر این است که در هنگام منقبض شدن یک مکث کوتاه می نماییم و سپس هالتر را پایین می آوریم.

در حرکات جلو بازو هالتر اگر دست ها از عرض شانه جمع تر باشد به بخش بیرونی بازو ( سر دراز ) و اگر دست ها را بازتر از عرض شانه ها بگیریم به بخش  داخلی بازو (سر کوتاه ) آن فشار وارد می نماییم.

جلو بازو دمبل

در حرکت جلو بازو دمبل یک جفت دمبل را در دستان می گیریم به طوری که کف دستان به سمت یکدیگر باشد.این حرکت بهتر است  به صورت نشسته انجام شود.در حالت ایستاده نیز می توان این حرکت را انجام داد اما به دلیل اینکه بسیاری از افراد در حالت ایستاده از کتف برای انجام این حرکت کمک می گیرند پس بهتر است در حالت نشسته انجام شود تا تمرکز بر روی عضله هدف بیشتر شود.در حرکت جلو بازو دمبل یک جفت دمبل را در دستان می گیریم به طوری که کف دستان به سمت یکدیگر باشد و دست ها را به موازات بدن نگه می داریم سپس با چرخش مچ دست یک دست را تا منقبض شدن کامل بازو بالا می آوریم و پس از یک مکث کوچک دوباره پایین می آوریم و حرکت را به دست دیگر منتقل می نماییم و همین قاعده را در دست دیگر تکرار می نماییم.

جلو بازو دمبل تمرکزی

روی یک نیمکت نشسته و دمبل را در یک دست گرفته و کمی بدن را به سمت پایین خم می نماییم.آرنج را به ران موافق تکیه می دهیم.سپس دمبل را به آرامی تا منقبض شدن عضله بالا می آوریم.نکته بسیار مهم در جلو بازو دمبل تمرکزی در هنگام بالا بردن دست آرنج را از را یک فاصله کوچک می دهیم تا از ران برای بلند کردن دست استفاده نکنیم .این حرکت را در دو دست تکرار می نماییم.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *