تمرینات فول بادی

  • توسط امیر صادق زاده
  • ۹ ماه پیش
  • ۶۲۴۰
  • ۰
تمرینات فول بادی

تمرینات فول بادی

تمرینات فول بادی یکی دیگر از مباحث تمرینی است که در سالیان اخیر بسیاری از افراد در برنامه های تمرینی خود از آن استفاده می کنند.انتخاب برنامه تمرینی و سیستم مناسب تمرین با معیارهای بدنی  و سازگاری آن یکی از مهمترین قسمت های ساخت بدن می باشد.یک سیتم تمرینی نامناسب علاوه بر اینکه نمی تواند کمکی به رشد بدن نماید حتی ممکن است ورزشکار را از شرایط ایده آل دور نمایند.در این مقاله در مورد تمرینات فول بادی و نحوه انجام آن و چگونگی قرار دادن آن در برنامه های تمرینی صحبت خواهیم کرد.

تمرینات فول بادی چیست

در مجموع تمرینی که در آن کل عضلات بدن در یک روز تمرین داده شود را تمرینات فول بادی گفته می شود.در یک جلسه تمرینی می توان در مجموع عضلات راپرورش داد و یا بصورت مجزا و تک عضله به تمرین پرداخت.هریک از این سیستم های تمرینی مزایا و معایبی دارند در ادامه به این موضوع می پردازیم.

مزایای تمرینات فول بادی

یکی از بزرگترین مزایای تمرینات فول بادی کالری سوزی بالا می باشد.این تمرینات به علت تایم بالا و تکرار کالری بیشتری را نسبت به تمرینات تک عضله ای می سوزاند و برای ورزشکارانی قصد کاهش وزن و یا مرحله خشک کردن می باشند مناسب می باشد.از دیگر مزایای این تمرین مناسب بودن آن برای ساختن ساختار بدن یا به عبارتی درست کردن زیرسازی بدن می باشد.این تمرینات به علت اینکه  با تعداد بالا انجام می شود نمی توان از وزنه های سنگین در این تمرین استفاده کرد و وزنه های سبک در تکرار بالا باعث ساختن زیرساخت بدن می باشد.از دیگر مزایای تمرینات فول بادی می توان به ترشح بیشتر هرمون ها مانند تستسترون اشاره نمود.

معایب تمرینات فول بادی

از بزرگترین معایب تمرینات فول بادی می توان به عدم تمرکز کامل روی یک عضله اشاره نمود.ورزشکاران در این تمرینات برای تمرین دادن کل عضلات مجبور به تقسیم انرژی می باشند.در حالیکه در این صورت نمی توانند تمرگز بر روی یک عضله و پرورش مناسب آن داشته باشند.از دیگر معایب این تمرین می توان به برطرف نشدن نقاط ضعف بدن اشاره نمود.هر بدنی دارای نقاط ضعفی می باشد که در تمرینات به صورت اختصاصی باید آن را پرورش داد.که در این سیستم تمرینی امکان آن وجود ندارد.

تمرینات فول بادی در خانه

یکی از بهترین تمرینات در خانه و تمرینات بدونه وزنه تمرینات فول بادی در خانه می باشد.در بخش های بعدی فیلم آموزشی این تمرینات را برای شما عزیزان  در قسمت برنامه های تمرین قرار خواهیم داد.ایتپن تمرینات برای چربی سوزی و لاغری مخصوصا خانم ها بسیار مناسب می باشد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *