بدنسازی را چگونه شروع کنیم

  • توسط امیر صادق زاده
  • ۱ سال پیش
  • ۰
بدنسازی را چگونه شروع کنیم

بدنسازی را چگونه شروع کنیم

شروع تمرینات بدنسازی باید چگونه باشد؟

این سوالی است که بسیاری از افراد در شروع ورزش بدنسازی با آن چالش جدی دارند.در بسیاری از باشگاههای بدنسازی افراد مبتدی پس از مراجعه به باشگاه و ثبت نام با برنامه از پیش تعیین شده که در محل اعلانات باشگاه یا به دیوارهای باشگاه نصب شده است شروع به ورزش بدنسازی می نمایند.

آیا این روش درستی برای شروع تمرینات بدنسازی می باشد؟

نکته اینجاست که بسیاری از افراد هیچ اطلاعاتی از این رشته ندارند و به امید ساختن اندامی مناسب به باشگاهها مراجعه می نمایند و در روزهای اولیه سردرگم شناخت حرکات در باشگاه قرار می گیرند و همین امر موجب از بین رفتن اشتیاق آنها می گردد و پس از چند روز ترک باشگاه می نمایند.

مطلاعات نشان داده ۷۳ درصد از افرادی که در باشگاههای بدنسازی ثبت نام می نمایند پس از گذشت تنها چند هفته دیگر تمایلی به ادامه این رشته ندارند.

متاسفانه در باشگاههای بدنسازی حرکت شناسی بدنسازی به ندرت برای مبتدیان انجام می شود و همین امر مشکلاتی جدی را برای ورزشکاران ایجاد می نماید.

اولین گام برای تمرینات بدنسازی شناخت حرکات بدنسازی می باشد

حرکات بدنسازی

شناخت حرکات بدنسازی نیاز به درک عمیق تاثیر حرکات بدنسازی بر عضله هدف دارد.این مساله باید به بزرگترین دغدغه برای ورزشکاران تازه وارد تبدیل شود. این بدان معناست که ورزشکاران قبل از مراجعه به باشگاهها می تواند از طریق ویدئو و کتاب های ورزشی نسبت به حرکات بدنسازی شناخت نسبی پیدا کنند و پس از حضر در باشگاه به تجربیات خود نسبت به حرکاتی که آموزش دیده اند بیافزایند.

آمادگی جسمانی

ورزشکاران تازه وارد باید ابتدا برای جلوگیری از صدمات ناشی در برابر آهن سخت آمادگی جسمانی خود رابالا ببرند و این آمادگی جسمانی در ابتدای کار با تمرین بر روی انعطاف بدنی شروع می شود و می تواند با تمرینات کاردیو ادامه پیدا کند.

برای وزنه زدن ابتدا ورزشکار تقویت کلی بدن را باید هدف خود قرار دهد و اگر بتواند هسته مرکزی بدن را تقویت نماید بسیاری از مسائل و مشکلات این رشته را به راحتی می تواند از میان بردارد و با آمادگی می تواندبدن اشتیاق بیشتری برای کار با وزنه پیدا ایجاد نماید.

کار با وزنه

در قسمت آخر با یک برنامه تمرینی خوب می توان بدنسازان بدن خود را با وزنه آشنا نمایند.پیشنهاد می شود در ماه اول ورزشکاران از وزنه هایی با ۵۰ درصد توان استفاده نمایند و کم کم حجم وزنه ها را بیشتر نمایند. این عمل نیز موجب تقویت هسته بدن می گردد و ورزشکار را نسبت به این رشته و ادامه فعالیت دلگرم می نماید.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *