بدنسازی بدون وزنه

  • توسط امیر صادق زاده
  • ۱ سال پیش
  • ۰
بدنسازی بدون وزنه

بدنسازی بدون وزنه

برخی از افراد دوستدار بدنسازی به دلیل نداشتن وقت برای رفتن به باشگاه و نبود امکانات در منزل از این ورزش کناره گیری می کنند آنها بر این گمان هستند که فقط با داشتن ابزار و وزنه می توانند چربی سوزی و عضله سازی کنند اما این باور اشتباهی است آنها در صورت تجهیز نبودن به این امکانات نیزدر مدت عالیت ماهیچه ها زمان کوتاهی می توانند چربی سوزی و با فعالیت ماهچه ها به تناسب اندام و عضله سازی دست پیدا کنند . باید گفت عضله سازی یک هنر است و عضله سازی نیاز به سختی های زیادی ندارد .

این قضیه صحت دارد که وزنه ها و تجهیزات ورزشی آسان ترین و سریع ترین راه برای رسیدن به تناسب اندام می باشد ولی لزوماً نیاز نیست که یک فرد برا ی رسیدن به اهداف بدنسازی از این تکنیک ها استفاده کند و تنها آنها می توانند با یک نیروی کمکی سلامت و یک رژیم غذایی مناسب و در صورت نیاز استفاده از مکمل ها و یک سری از تمرینات ورزشی به خواسته های خود دست یابند .

پس اگر می خواهید بدنی عضله ای بدون وزنه بسازید رعایت چند نکات الزامی است
  • حرکات کششی انجام دهید این حرکات قبل و بعد از تمرینات باعث انعطاف پذیری بدن شده و مانع از گرفتگی عضلات می شود .
  • شما به جای استفاده از تردمیل می توانید با انجام تمرینات کاردیو چربی سوزی کنند .
  • به جای استفاده از وزنه از حرکاتی مانند شنا سوئدی و بارفیکس برای تقویت عضلات خود استفاده نمایید
  • نباید فقط روی عضله ای که می خواهید برجسته شود تمرین کنید که این کار سبب نامتعادل شدن بدنتان می شود .
  • باید تغذیه مناسبی داشته باشید و از غذا هایی با پروتئن بالا استفاده کنید و اگر نمی دانید چه مقدار پروتئین استفاده کنید باید کالری هایتان را دوبرابر کنید .
  • استفاده از مکمل ها بسیار مهم است زیرا شما نمی توانید با یک رژیم غذایی معمولی پروتئین کافی به بدنتان برسانید پس اینجا استفاده از مکمل ها الزامی است .
  • نیاز است که بدنتان را با میوه ها شارژکنید مثلاً موز که نه تنا استقامت شما را بالا می برد بلکه باعث افزایش انرژیتان می شود و همچنین قطع الکل و سیگار الزامی است .
  • باید خواب کافی به مدت ۸ ساعت داشته باشید .
  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *