ال-آرژنین

  • توسط امیر صادق زاده
  • ۲ سال پیش
  • ۲۸۴
  • ۰
ال-آرژنین

ال-آرژنین

ال-آرژنین  یک آمینواسید غیرضروری مشروط است. بدین معنا که تحت شرایط خاصی در بدن این آمینواسید ضروری جلوه می‌کند که از این میان می‌‌ توان به دوره رشد سریع بدن ، بارداری و دوران پس از آسیب‌ دیدگی اشاره کرد. این ماده در سیکل اوره توسط کبد سنتز می شود و از اسید آمینه‌های سیتروئن نیز در گردش خون ساخته می شود. ال-آرژنین در بیشتر مواد غذایی پروتئینی وجود دارد و افراد به‌ طور معمول روزانه پنج گرم از آن را دریافت می کنند تقریباً ۲۵ سال پیش بود که این مکمل بین بدن‌سازها محبوبیت پیدا کرد.

تاثیرات ال-آرژنین

  •  افزایش قطر عروق از طریق افزایش نیتریک اکساید
  • افزایش ترشح هورمون رشد
  • افزایش حساسیت به انسولین
  • درمان اختلال نعوظ
  • درمان فشار خون بالا
  • درمان نارسایی های قلب

منابع غذایی ال-آرژنین

گندم ، آجیل ، دانه‌ها ، لبنیات ، مرغ ، گوشت قرمز و ماهی

رشد عضلات

این ماده غذایی به سنتز پرتوئین کمک شایانی می نماید و با تشویق سلول های عضلانی و ترشح هرمون رشد متابولیسم چربی را تسهیل می بخشد و بدین وسیله توده عضلانی بدون چربی که برای بدنسازان بسیار اهمیت دارد را ایجاد می نماید.ال-آرژنین با کاهش ذخایر چربی در زیر پوست و تقویت رشد ماهیچه ها می تواند تناسب اندام و قدرت بدنی را بهبود بخشد.

عروق و استقامت

افزایش قدرت از طریق ایجاد توده عضلانی تنها فواید ال-آرژنین در بدن سازی نیست . این ماده با استفاده از خواص وازودیلاتور ، اکسید نیتریک ، استقامت عضلات را تقویت می نماید. با آزاد شدن اکسید نیتریک و شل شدن عضلات ، رگ های خونی در دیواره های آنها گسترش می یابد و این موجب می شود که  فشار خون را کاهش و جریان خون به عضلات را در حین تمرین افزایش یابد. افزایش جریان خون بدین معنی است که اکسیژن و مواد مغذی به اندازه کافی به عضلات شما و برای مدت زمان طولانی تری ارسال می شود. این می تواند به کاهش آسیب های عضلانی ، تقویت بهبود و عملکرد آنها کمک کند.

تقویت سیستم ایمنی

ال-آرژنین با تقویت سیستم ایمنی بدن به حفظ سلامت کلی کمک می کند. این ماده رادیکال ها را آزاد را از بین می برد و باعث افزایش کارایی سلول های سیستم ایمنی بدن می شود. از آنجا که ورزش بدن سازی شما را تحت فشارهای مکرر بدنی قرار می دهد و احتمال ابتلا به عفونت و آسیب دیدگی عضلات را افزایش می دهد ، مهم است که اطمینان حاصل شود که سیستم ایمنی همیشه تقویت می شود.

مصرف

هیچ دوز استاندارد برای بدن سازی وجود ندارد ، اما دامنه ای بین ۲ تا ۳۰ گرم روزانه مورد قبول می باشد. اما ، برای کاهش بروز عوارض جانبی مانند تهوع ، اسهال و ضعف ، باید با دوز کم ۳ تا ۵ گرم روزانه ، قبل و بعد از تمرینات خود شروع کنید. بعد از هفته اول ، مقدار دوز را تا جایی افزایش می دهید که مزایا به حداکثر برسد و عوارض جانبی کاهش یابد. مصرف مکمل های ال-آرژنین  پس ازقطع مصرف آن باید با فاصله دو ماه از سر گرفته شود.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *