آیا کراتین برای شما مضر است؟

  • توسط امیر صادق زاده
  • ۶ روز پیش
  • ۱۳
  • ۰
آیا کراتین برای شما مضر است؟

آیا کراتین برای شما مضر است؟

کراتین یکی از محبوب ترین و گسترده ترین مکمل های ورزشی است ، اما همچنین  سوء تفاهم های زیادی در این رابطه مطرح می باشد. در این راهنما ، ما حقیقت کراتین را فاش می کنیم ، نحوه عملکرد آن را توضیح می دهیم ، بهترین روش استفاده از آن را شرح می دهیم و خطرات احتمالی را مورد بحث قرار می دهیم.

مکمل های افزایش عملکرد چیز جدیدی نیستند. تقریباً از زمانی که مردم در زمین ورزشی و میدان نبرد با یکدیگر رقابت می کردند ، به دنبال راه هایی برای برتری بر حریف خود بودند.

در روم و یونان باستان ، معمول بود که مردان برای افزایش استقامت و قدرت ، بیضه های گاو را می خوردند. این بر اساس این واقعیت بود که یک گاو اخته شده به اندازه گاوهایی که دست نخورده بودند بزرگ یا قوی نشد. به همین دلیل ، بیضه های حیوان مسئول قدرت آن بودند و خوردن آنها باید همین کار را برای شخصی که آنها را مصرف می کند ، انجام دهد.

وایکینگ های غارتگر از قدیم گیاه گل مرمری را مصرف می کردند که به نظر می رسد پرخاشگری را افزایش داده و ترس را سرکوب می کند. وحشی ترین جنگجویان را عصبانی می نامیدند ، جایی که اصطلاح عصبانی امروزی از آنجا سرچشمه می گیرد – به معنای خارج از کنترل با عصبانیت یا هیجان. Bog myrtle مکمل اصلی قبل از تمرین بود.

همه چیز در طول قرون گذشته تغییر کرده است و مکمل های افزایش عملکرد در حال حاضر بسیار بیشتر در دسترس هستند. در حالی که برخی از مکمل ها به وضوح  بدون ارزش هستند اما برخی از آنها به شدت مورد بررسی قرار گرفته و اثبات شده است که موثر هستند.یکی از این مکمل ها کراتین است.

در این مقاله ، مزایای استفاده از کراتین و نحوه استفاده از آن برای بهترین نتایج را بیان خواهیم کرد.

بیشتر بخوانیم  ( مقایسه کربوهیدرات ها و چربی ها در تامین انرژی )

کراتین چیست؟

کراتین یکی از پرفروش ترین مکمل های ورزشی در سراسر جهان است. واقعا مهم نیست که برای چه چیزی تمرین می کنید ؛ کراتین احتمالاً کمک خواهد کرد ایمن ، ارزان است و برای اکثر افرادی که از آن استفاده می کنند نتایج بسیار خوبی را به همراه دارد.

اما کراتین چیست؟

کراتین یک ماده طبیعی است که از دو اسید آمینه – گلیسین و آرژنین – ساخته شده است. در گوشت و ماهی وجود دارد و بدن شما نیز آن را تولید می کند. همچنین می توان با مصرف مکمل کراتین به دست آورد. استفاده از مکمل کراتین به این معنی است که می توانید ماهیچه های خود را با کراتین بیشتری پر کنید و افزایش سطح کراتین در بدن شما می تواند بسیار مفید باشد.

بدن شما به طور طبیعی کراتین فسفات تولید می کند و مقدار کمی از آن در غذاهایی مانند گوشت گاو ، مرغ و ماهی وجود دارد. با این حال ، تکمیل رژیم غذایی با کراتین می تواند ذخیره کراتین فسفات شما را نیز افزایش دهد.

کراتین و عملکرد ورزشی

کراتین به طور کامل مورد مطالعه قرار گرفته است. همچنین نزدیک به چهل سال است که در حال استفاده است. این یک شاخص قوی است که کراتین واقعاً م موثر است و باید آن را بی خطر در نظر گرفت.

سخت تر و طولانی تر تمرین کنید

کراتین استقامت را افزایش می دهد و به این معنی است که می توانید سخت تر و طولانی تر تمرین کنید. تمرینات طولانی تر و چالش برانگیزتر باید نتایج بهتری را به همراه داشته باشد. کاربران پس از مصرف کراتین افزایش  عملکرد تمرین ، انجام تکرارهای بیشتر در هر ست یا بلند کردن وزنه های سنگین را گزارش داده اند.

رشد سریع ترمیم و ترمیم عضلات

کراتین به تسریع بهبودی بین تمرینات کمک می کند. بنابراین ، علاوه بر این می توانید بیشتر و بیشتر تمرین کنید و این برای پیشرفت شما کاملا ضروری می باشد.

افزایش اندازه ماهیچه ها

کراتین آب دوست است ، به این معنی که آب را جذب می کند. به این ترتیب ، استفاده از کراتین آب را به سلول های عضلانی شما هدایت می کند و حجم آنها را افزایش می دهد. این باعث افزایش چشمگیر اندازه ماهیچه ها و وزن بدن می شود.

افزایش قدرت

آب اضافی در عضلات شما فقط آنها را بزرگتر نمی کند. شما را نیز قوی تر می کند حرکت بیشتر آب در سلولهای ماهیچه ای شما باعث افزایش قطر ماهیچه می شود که این امر باعث افزایش قدرت می شود بنابراین شما وزنه های سنگین تری بلند می کنید. بلند کردن وزنه های سنگین باعث میکروترومای بیشتر ماهیچه ها می شود و منجر به افزایش رشد می شود و اضافه بار مکانیکی و عصبی را افزایش می دهد که باعث افزایش قدرت می شود.

افزایش تولید هورمون آنابولیک

کراتین باعث افزایش اندک اما مفید در تولید هورمون آنابولیک یا عضله ساز می شود ، از جمله تستوسترون ، هورمون رشد انسانی و IGF-1. افزایش این هورمون ها باعث افزایش رشد ماهیچه ها و تسریع چربی سوزی می شود .

تجزیه عضلانی کمتر

ورزش کاتابولیک است ، به این معنی که باعث تجزیه عضلات می شود. کراتین از ماهیچه های شما در برابر کاتابولیسم محافظت می کند و منجر به تمرینات مخرب کمتر و پیشرفت سریعتر می شود.

سطوح پایین تر از میوستاتین

میوستاتین رشد و ترمیم عضلات را مسدود می کند. به نظر می رسد کراتین فعالیت میوستاتین را کاهش داده ، ترمیم و رشد ماهیچه ها را افزایش می دهد.

افزایش فوری انرژی

نشان داده شده است که کراتین انرژی شما را برای ورزش افزایش می دهد ، اما در مجموع نیز تقویت کننده انرژی خوبی است. به عنوان مثال ، علیرغم اینکه محرک نیست ، کراتین یک روش موثر برای افزایش انرژی روحی و جسمی در افرادی است که کم خوابی دارند.

آیا کراتین برای شما مضر است؟هنوزم واقعا معتقدید مضر است.

کراتین یک ماده طبیعی است که بدن شما بسته به ژنتیک شما در مقادیر کمتر یا بیشتر تولید می کند. متأسفانه ، سطح کراتین نیز با افزایش سن کاهش می یابد و این کاهش با بسیاری از بیماریها ، به ویژه بیماریهایی که بر مغز تأثیر می گذارد

  • سطوح پایین کراتین با موارد زیر مرتبط است:
  • بیماری آلزایمر
  • سکته مغزی ایسکمیک
  • صرع
  • اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (ALS)
  • بیماری پارکینسون

مصرف منظم کراتین ممکن است به کاهش احتمال ابتلا به این شرایط کمک کند و همچنین به عنوان یک درمان موثر برای آسیب های مغزی و نخاعی مورد استفاده قرار می گیرد.

آیا کراتین برای شما مضر است؟

بیشتر بخوانیم  ( گلوتامین )

کند شدن عضلات ناشی از افزایش سن (سارکوپنی)

توده عضلانی با افزایش سن کاهش می یابد. به این  سارکوپنی می گویند. این بخشی از این دلیل است که پیرمردهای کوچک و پیرزنان کوچک ، خوب ، کوچک هستند! توده عضلانی در اواسط سی سالگی شما به اوج خود می رسد و پس از گذشت سالها این کاهش آهسته رخ می دهد. تمرینات قدرتی می تواند این افت را به میزان قابل توجهی کند کند ، اما حتی در آن صورت ، اجتناب ناپذیر است.

خبر خوب این است که مکمل کراتین می تواند به حفظ توده عضلانی با افزایش سن کمک کند ، این بدان معناست که مکمل ارزشمندی برای افراد مسن است.

استخوان های سالم تر

مانند توده عضلانی ، توده استخوانی نیز با افزایش سن کاهش می یابد. این به این دلیل است که سلولهای مسئول ساخت استخوان که استئوبلاست نامیده می شوند ، کمتر فعال می شوند و در نتیجه تراکم  استخوان ها کمتر می شود.ورزش و رژیم غذایی سالم می تواند به کاهش این روند کمک کند  اما مکمل کراتین نیز می تواند کمک شایانی نماید .

درمان و پیشگیری از بیماری کبد چرب غیر الکلی

کراتین ممکن است به پیشگیری و درمان بیماری کبد چرب غیر الکلی کمک کند ، که اغلب با اضافه وزن همراه است

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *