آیا نرمش و حرکات کششی در بدنسازی مهم است

  • توسط امیر صادق زاده
  • ۲ سال پیش
  • ۱۷۰۹
  • ۳
آیا نرمش و حرکات کششی در بدنسازی مهم است

آیا نرمش و حرکات کششی در بدنسازی مهم است

فرقی نمی کند که شما تازه به ورزش روی آورده اید یا یک ورزشکار حرفه ای باید بدانید گرم گردن و نرمش و حرکات کششی قبل از ورزش بدنسازی یک امر ضروری است که می تواند با بالا بردن ضربان قلب و افزایش جریان خون به عضلات و آماده سازی سیستم عصبی ، رباطها ، مفاصل ، سیستم قلبی و عروقی ، برای شروع  ورزش بدنسازی کمک نماید.

با نرمش کردن و گرم کردن بدن علاوه بر این که جسم شما آماده می شود ذهن شما نیز برای شروع یک ورزش فوق العاده آماده می شود .

بسیاری از آسیب هاب ورزشی در اثر کم اهمیت دانستن مقوله نرمش و حرکات کششی ایجاد می شود و در برخی از موارد این آسیب ها به حدی است که ورزشکار باید تا مدت ها از تمرینات اجتناب نماید.

زمان مناسب برای گرم کردن و حرکات کششی حداقل ۱۵ دقیقه می باشد که در بسیاری از موارد ورزشکاران بدون توجه به این امر و یا اختصاص زمان کم به این موضوع شروع به تمرینات و وزنه زدن می نمایند.

فعالیتهای گرم کردن به ۲ صورت انجام می شود
گرم کردن عمومی بدن

انجام دادن فعالیتهای کششی و نرمشی عضلات و مفاصل مختلف بدن

در این نوع از گرم کردن باید فشار یکسان به تمام عضلات و مفاصل وارد شود تا قلب و ذهن با عضلات بدن همراه شوند و کسلی  و بی حالی بدن کاملا از بین رود.در این مرحله بدن خود را برای گرم کردن اختصاصی آماده می نماید.یکی از بهترین راههای گرم کردن بدن دویدن بسیار آرام به مدت ۱۰ دقیقه و پیاده روی می باشد.

گرم کردن اختصاصی بدن

در این مرحله بیشتر تأکید می شود بر روی عضلات و مفاصل هدف که در آن جلسه از تمرین ، بیشتر بر روی آنها فشار وارد می شود اختصاص یابد.

این مرحله برای ورزشکاران حرفه کاربردی تر می باشد. برای تمرینات سنگین بدنسازان باید برای جلوگیری از آسیب دیدگی عضله به گرم کردن اختصاصی بدن بپردازند.برای مثال ورزشکارانی در برنامه روز خود تمرینات سینه دارند می توانند قبل از شروع تمرینات چند ست حرکت شنا سوئدی را انجام دهند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

۳ نظرات در حال حاضر

  1. در مورد گرم کردن درسته اما حرکات کششی اگر به صورت حرفه ای انجام بشه و بعد تمرین که خودش باعث آسیب در بدنسازی هستش و اگر هم تمرینات کششی برای گرم کردن انجام میدیم خیلی نرم و بدون فشار آوردن به عضلات باشه،

    • با سلام و احترام
      تمرینات بدنسازی باعث انقباض شدید عضلانی می شوند و اگر د انتهای تمرینات حرکات کششی را نداشته باشید این انقباض موجب آسیب دیدگی خواهد شد.و بهترین را برای رهایی از این موضوع حرکات کششی با مکث می باشد

  2. سلام میخواستم بدونم در طول روز اگر بیش از ۲ ساعت ورزش کششی برای افزایش قد انجام بدم برای بدنممضره شما چند ساعت پیشنهاد میدید 🙏

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *